Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Mechanik zalał 4 litry oleju przy pojemności 3.2

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Mechanik zalał 4 litry oleju przy pojemności 3.2

    rafiki, dziś w Polsce z niczym nie ma pewności. To bardzo niekomfortowe uczucie, dlatego większość ludzi pier...li szkołę i wybiera melanż, a do sukcesu dochodzą tylko Ci najbardziej uparci.

  • #2
    Mechanik zalał 4 litry oleju przy pojemności 3.2

    A więc od początku. Auto to Skoda octavia II z 2005 roku wersja classic. silnik 1.4 bca. przebieg 53000 mil około 85000km. Benzyna. Na początku stycznia postanowiłem wymienić olej , wszystkie filtry , płyn do chłodnicy. Mieszkam w UK znajomy ma mechanika (Polaka), który pracuje w angielskim warsztacie i zrobił mi to za grosze. Teraz do sedna. Według książki ilość oleju jaką mogę wlać jest 3.2 litra. Mechanik zalał 4 litry. Jako, że to mój pierwszy samochód to mimo, że znałem ilość i mu mówiłem to tylko powiedział, że tyle weszło bez problemu i może trzeba będzie dolać. Jakiś czas temu patrze na bagnecie i jest ponad max. Czy może się coś stać jak jest za dużo oleju ? Czy można go jakoś spuścić czy na nowo trzeba wymieniać. Nie wiem teraz czy podjechać do angielskiego warsztatu niedaleko mnie niech go spuszczą troszkę. Tylko czy wtedy na nowo muszę zmieniać filtr oleju. Jeżdzę tak 3 miesiące już. Płyn do chłodnicy zalałem g13 chciałem go zmieszać z wodą destylowaną to też powiedział, że niema sensu i zalał ze zwykłą z kranu. Zrobiłem na tym oleju z 400 mil około już (600km) jazda po mieście i 2 x trasa po 120 km. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc. Przepraszam za banalne pewnie dla wielu pytanie ale lepiej pytać ludzi z wiedzą niż kombinować i narobić szkód.

    Komentarz


    • #3
      Zmień mechanika bo szkoda mu jeść dawać. Olej zlej do poziomu pomiędzy min a max. Koncentrat płynu powinien zmieszać z wodą destylowaną. Co za gość ...
      // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
      ------------------------------------------------------

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Lukas25wsm
        Według książki ilość oleju jaką mogę wlać jest 3.2 litra. Mechanik zalał 4 litry.
        "mechanik" ... ? chyba idota....
        Zamieszczone przez Lukas25wsm
        Czy można go jakoś spuścić czy na nowo trzeba wymieniać.
        kierunek apteka, zakup dużą strzykawkę + castorama i zakup cienki wężyk gumowy ... zmontuj to razem ( owiń cienko drucikiem by nic nie spadło) i odysaj przez bagnet - albo podjeź do innego mechanika niech odessa olej jak ma odysarkę. Zdecydowanie poziom oleju ma być pomiędzy min - max. Nie powyżej.
        Nie ma potrzeby zmieniać olej ani filtr.

        Swoją drogą ciesz się, że nie zalał Tobie silnika na full po korek :diabelski_usmiech

        Zamieszczone przez Lukas25wsm
        też powiedział, że niema sensu i zalał ze zwykłą z kranu.
        :zastrzelic to jadnak idiota...
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz


        • #5
          Ja mu mówiłem a on mi na to, że tu wszystkie samochody tak zalewają, ba nawet specjalnie kupiłem 5litrów wody destylowanej to jej użył do przepłukania chłodnicy bo mówił, że koncentrat można z wodą zmieszać. To jak uważacie lepiej zmienić płyn do chłodnicy przepłukać i zalać nowy z wodą destylowaną czy pojeździć jakiś czas jeszcze(tylko ile - np przed zimą w listopadzie i wtedy zmienić z olejem na nowy) ?

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Lukas25wsm
            lepiej zmienić płyn do chłodnicy przepłukać i zalać nowy z wodą destylowaną czy pojeździć jakiś czas jeszcze
            jak już zalany to szkoda teraz ponownie zmieniać - zmień z olejem przed zimą - zawsze o ile jest taka potrzeba przed zimą robimy wymianę oleju (nie po).

            Zamieszczone przez Lukas25wsm
            przed zimą w listopadzie i wtedy zmienić z olejem na nowy
            dokładnie. .... tylko nie u tego "mechanika" :diabelski_usmiech
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz


            • #7
              A czemu przed zimą, a nie po :?: Jaka to różnica :?:

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez raventes
                czemu przed zimą, a nie po
                a lepiej mieć świeży olej w trakcie mrozów czy stary olej z przebiegiem np 10 tys km - co będzie lepiej chroniło? ...jak myślisz?
                Tak samo olej zawsze zmieniamy przed planowaną długą podróżą ...nie po.
                To nie wątek o olejach....... :tuk:
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz


                • #9
                  A jeśli olej przed zimą ma np 5 tys km to chyba można zostawić i zmienić po zimie :?:

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez raventes
                    można zostawić i zmienić po zimie
                    można, nie przesadzajmy bo w paranoję ktoś popadnie...
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz


                    • #11
                      Ja to rocznie robię z 3-4 tysiące kilometrów. Ale jednak wymienie olej na jakiegoś millersa bo czytałem, że to dobre oleje. Teraz mam zalany Castrol Edge Fully Synthetic 5W30 Engine Oil (4 Litre) 504/507 specyfikacja. Płynu do chłodnicy mam jeszcze 1.5 litra nje otwartego dokupie drugą butelke i rozrobię z wodą destylowaną pół na pół przed okresem zimowym. Tutaj gdzie jestem to największe mrozy to -5 i to też z tydzień max. Dziękuję bardzo za pomoc jutro podjadę do anglika mam tu niedaleko opinię ma dość dobrą bo to taka jakby wioska jest gdzie mieszkam i pracuję. Tylko ciekawe ile skasuje za taką przyjemność spuszczenia oleju. Kiedyś jak się pytałem ile by chciał za nowe tarcze i klocki przód tylko to powiedział, że z robocizną 190 Funtów czyli około 1000 zł, bo jak zmieniałem opony to mi powiedzieli, że tarczka jedna zapieczona i do wymiany niedlugo ale ten mechanik polak mi odradzał mimo, że części miałem kupione (tarcze i klocki przód i tył pagida) bo mówił, że jeszcze na tym co mam zamontowane z 2 lata pojeżdze albo i lepiej przy mojej jeździe.

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Lukas25wsm
                        Tylko ciekawe ile skasuje za taką przyjemność spuszczenia oleju.
                        Z olejem to sam zrób jak pisał ktoś wyżej, strzykawka kawałek cienkiego wężyka i się wyciągnie. Znane z autopsji jak się przy dolewce ręka "pośliznęła"....

                        Komentarz


                        • #13
                          W sumie fajnie, że tak "wykwalifikowana" kadra opuszcza nasz kraj :diabelski_usmiech
                          Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                          Komentarz


                          • #14
                            po przeczytaniu tematu myślałem że zalał 4 litry a pojemność to 3.2 np v6 nie skojarzyłem że chodzi o pojemność układu olejowego :diabelski_usmiech
                            http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                            była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                            2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                            JEST
                            megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                            octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                            octavia 2 2.0TDI BKD

                            Komentarz


                            • #15
                              Witam. Byłem dziś u mechanika innego. Zapłaciłem 10 funtów czyli niecałe 50 zł odessał prawie 1 litr oleju i się dziwił jak tak może mechanik zrobić. Nawet nie mówiłem, że to Polak robił bo i tak opinie o Polakach Anglicy mają nieciekawą. Teraz na zimę zmienię olej na jakiś porządny z płukaniem silnika i nowy płyn do chłodnicy g13 z wodą destylowaną i też niech przepłucze chłodnice. Filtry kabinowy, paliwa i powietrza oryginalne z ASO zmieniałem też w styczniu więc chyba jeszcze nie będzie pora na zimę. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Lukas25wsm
                                Witam. Byłem dziś u mechanika innego. Zapłaciłem 10 funtów czyli niecałe 50 zł odessał prawie 1 litr oleju
                                A nie prościej było kupić strzykawkę w aptecę i wężyk? Jak napisał Paolo ?

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                kierunek apteka, zakup dużą strzykawkę + castorama i zakup cienki wężyk gumowy ... zmontuj to razem ( owiń cienko drucikiem by nic nie spadło) i odysaj przez bagnet
                                I samemu tą operację przeprowadzić, za parę £ :wink:

                                Komentarz


                                • #17
                                  Niechciało mi się kombinować. Troszkę pracy teraz mam a dni zimne a tak 5 min i odessane. Pieniądze też nie duże w porównaniu do zarobków bo jakbym miał zapłacić w Polsce te 50 zł to jednak szkoda by było. Pozdrawiam i dziękuję bardzo za pomoc.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Dobry temat, widać jacy "fachowce" nie umią znaleźć zajęcia w Polsce.
                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Lukas25wsm Zbyt wysoki stan oleju może uszkodzić uszczelnienie silnika
                                      Daniel

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez lilo
                                        Lukas25wsm Zbyt wysoki stan oleju może uszkodzić uszczelnienie silnika
                                        Bzdura i "motoryzacyjny zabobon", chyba, że nalejesz tyle że zalejesz wał korbowy.
                                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                          Bzdura i "motoryzacyjny zabobon"
                                          Żadna bzdura :idea: w pełni zalany olejem uszczelniacz jest poddawany stale wysokiej temperaturze i stale jest zamoczony w oleju nawet wtedy kiedy silnik nie pracuje co prowadzi do szybszego zużycia nie jest to żaden "zababon"

                                          Sebastian_M26, weź np. dwie tuleje gumowe jedną zamocz w oleju a drugą np. pozostaw w suchym miejscu i zobaczymy co dłużej przetrwa .

                                          Dla czego nie wolno stosować do montażu tulei w zawieszeniu smaru :?: tylko np. wazeliny technicznej :idea:
                                          Daniel

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                            Zamieszczone przez lilo
                                            Lukas25wsm Zbyt wysoki stan oleju może uszkodzić uszczelnienie silnika
                                            Bzdura i "motoryzacyjny zabobon", chyba, że nalejesz tyle że zalejesz wał korbowy.
                                            zarówno zbyt niski poziom jak i zbyt wysoki poziom oleju (ponad max) przy dłuższej eksploatacji ma negatywne skutki... producent nie bierze wartości poziomu oleju w silniku z powietrza...

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Coraz częściej się słyszy, że komuś przelali olej. Czy ci wszyscy pseudo mechanicy nie wiedzą do czego służy bagnet? Leją tyle ile widzą w bazie, w swoich komputerkach, często zdarza się młokosom pomylić silniki. Takie proste rzeczy jak wymiana filtrów, oleju można i warto robić samemu. :P
                                              W przyszłości przed wyjazdem z warsztatu sam skontroluj poziom oleju i nie daj sobie wcisnąć kitu.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez pcbs
                                                W przyszłości przed wyjazdem z warsztatu sam skontroluj poziom oleju i nie daj sobie wcisnąć kitu.
                                                z jednej strony tak... w myśl zasady ufam ale sprawdzam...natomiast z drugiej strony, przecież wszystkiego sprawdzić się nie da... lepiej poszukać innego fachowca a tego omijać z daleka...

                                                Komentarz

                                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                                Pracuję...
                                                X